miercuri, 25 iulie 2012

'Voi aveți artificii în România?'/ DUMMY QUESTIONS from americans

Mai jos, câteva întrebări retardate venite din partea americanilor.

*‘Europe is in Australia?’ E mai precaut să te recomanzi cum că ești din Europa, nu direct din România, dar ce să te faci când o doamnă pe un vas de croazieră întreabă ceva de genul: ‘Europe is in Australia?’

*‘Do you have fireworks in your country?' Întrebare pricinuită de desele ocazii în care sunt artificii –  în fiecare joi, de 4 iulie, etc. Pură curiozitate.

*'How do you call the people from Czech Republic?' A fost întrebarea uneia dintre hostessele americane (blondă, sic!), la care trei co-naţionali prezenți au ezitat, numai managerul răspunzând la un moment dat ‘It’s Czechs? Isn’t it?’. La care tânăra: ‘How a dumb question!’
*‘Do you listen to/ have American music in your country?’ Întrebare pe care o primești zilnic de la chelnerițele/chelnerii americani când te văd că fredonezi Kings of Leon sau Maroon 5, de exemplu. ‘OMG! You’re singing in American! Do you guys have American music on your radios? - Yes. That’s so great. What other music do you have? Liiike, international?!!' Ceva de genul.

*'You have to know French to understand that? What is French? O discuţie între un părinte şi un copil într-un parc de distracţii din Queensbury.

*‘You can read in English?’, cu varianta 'Isn’t it hard to read in English?'

*‘Have you heard of Angry Birds, no?’ N-am auzit până acum nici de Facebook, nici măcar de Coca Cola.

*'Are you going out with these Est-Europeans?' Cum îmi zicea într-o seară un sârb că i-a auzit pe americani vorbind.

*'Do you speak their language?' Dacă eu sunt romancă, iar pe pașaportul unei tipe scrie Slovenska de ce se presupune că vorbim aceeaşi limbă? E un fel de limba americană şi restul limbilor de pe glob). 'How many languages do you know? I know only one', mă întreba şi-mi şi răspunde un coleg, spre exemplu.

Un comentariu:

Anonim spunea...

nu stiu unde ai intalnit astfel de oameni in america, mi se pare uimitor. de cate ori am fost pe acolo, probabil sunt numai in cercuri de intelectuali si cercetatori ca toti cunosc europa foarte bine :))